Zaal
Geschikt voor podiumvoorstellingen, tentoonstellingen, lezingen, beurzen, vergaderingen, dansfeesten en eetfestijnen.
Te huren vanaf 11u. De activiteiten dienen ten laatste om 24 uur te eindigen ne ten laatste om 01 uur dienen de zaalhuurders de Ruiterhal te verlaten.
Bij dansfeesten is het voorziene sluitingsuur van de activiteit 03 uur en dienen de organisatoren ervan om 05 uur de Ruiterhal te verlaten.
adres
Azalealaan 6 (voorheen Gemeentepark 10)
capaciteit
Staand: 700
Zittend in rijen: 277
Rechthoekige tafels en stoelen: 264
Ronde tafels en stoelen: 174
Tribune: 275 + 35 stoelen ervoor
impressie
Ingang
Foyer 1
Foyer 2
Foyer 3
Zaal 1
Zaal 2
Bar
Keuken
Backstage
Artiestenloge
Meer info
Meer info
versie 03/10/2024
Ruiterhal ZAAL
Info en reservaties
T +32 3 650 03 40
cultuurcentrum@brasschaat.be
Indeling
Je kan ZAAL huren met volgende aan te vragen bijkomende ruimten:
- onthaal
- vestiaire
- bar
- keuken
- artiestenloge 1 & 2
- transitruimte (1 of 2)
Capaciteit
Max. toegelaten 700 personen bij staand publiek in zaal + foyer
Voorbeeldopstellingen (zie zaalplannen in bijlage)
- zittend in rijen:
- 277 max personen zonder regie in de zaal
- 269 personen max met regie in de zaal
- zittend aan rechthoekige tafels op vlakke vloer
- 264 personen max zonder regie in de zaal
- 255 personen max met regie in de zaal
- Zittend aan ronde tafels (+3 rechthoekige) op vlakke vloer
- 174 personen max zonder regie in de zaal
- 162 personen max met regie in de zaal
- Op uitgeschoven publiekstribune bij podiumactiviteiten
- max 275 pers op tribune
- + mogelijkheid voor 2 extra rijen stoelen (= 35 stoelen) voor de tribune te plaatsen, wat het max aantal zitplaatsen op 310 brengt.
Afmetingen
Oppervlakte zaal: 18m breed x 13,7m diep = 246m²
Oppervlakte speelvlak podium: 10m x 6m = 60m²
Oppervlakte bar: 164,7m²
Vrije hoogte:
- In Zaal: 4,7m onder de trussen
- Op podium: 4,8m onder de trussen
Uitrusting
Foyer
Onthaal:
- kassa met kluis
Sanitair:
- heren-, dames, andersvalidentoilet en luierkamer.
Vestiaire:
- 5 vestiairerekken met in totaal 620 kapstokken
(afscheurbare tickets op aanvraag)
Meubilair
- 9 lederen & inox wassily zetels
- 2 bijzettafeltjes
Zaal
Podium (vast)
- breedte: 10m
- diepte: 6m (+ 1m doorgang achter zwarte fond)
- hoogte: 80cm
- vrije hoogte op podium: 4,8m onder de trussen
- gedempte, zwarte, houten vloer bekleed met balletvloer
Tribune (op aanvraag en indien technisch mogelijk)
- uitschuifbaar met 275 zitjes
zetelplan verkrijgbaar via cultuurcentrum@brasschaat.be - mogelijkheid om 2 extra rijen stoelen (= 35 stoelen) voor de tribune te plaatsen, wat het max aantal op 310 brengt
Opmerkingen:- indien klank- en lichtregie op tribune geïnstalleerd staat, moet je deze plaatsen in mindering brengen van de zitplaatsen in het midden op de laatste 2 rijen
(raming: kleine regie 7, grote regie 12 zitplaatsen) - per rolstoel bezoeker heb je twee stoelen minder ter beschikking op de twee rijen voor de tribune
- indien klank- en lichtregie op tribune geïnstalleerd staat, moet je deze plaatsen in mindering brengen van de zitplaatsen in het midden op de laatste 2 rijen
Meubilair (Zaal)
(plattegrond met meubelopstellingen verkrijgbaar via cultuurcentrum@brasschaat.be
- 18 ronde tafels: 140cm diameter, wit blad, metalen poten (op 2 transportkarren)
- 14 bartafels: 85cm diameter, 115cm hoog, wit blad, grijze metalen poten (op 2 transportkarren)
- 80 klapstoelen: zwarte metalen poten, rode stoffen zitting (op 5 transportkarren)
- 350 stoelen: grijs (op 5 transportkarren)
- 50 (+ 8 in back-order) rechthoekige tafels: 80 x 120 cm (op 6 transportkarren)
- 42 barkrukken: 34 met zwarte en 8 met witte zitting, metalen poten
Podiumelementen (op aanvraag)
- materiaal: hout & aluminium
- 8 rechthoekige elementen van 1 x 2m
- beschikbare hoogtes van de poten: 20 of 40cm
Technisch materiaal
Technische fiche Zaal op te vragen bij techniekers CC via
techniekcultuurcentrum@brasschaat.be
Aanvraag technisch materiaal
Het materiaal moet min 1 maand op voorhand aangevraagd worden via het daartoe bestemde formulier. De link naar het aanvraagformulier ontvangt u na ondertekening van de optie. Het aanvragen van materiaal is geen garantie voor beschikbaarheid.
Voorwaarden
Het materiaal zal klaarstaan in de gehuurde ruimte. De bediening van het materiaal dient te gebeuren door een persoon van uw organisatie die op de hoogte is van de werking van de toestellen.
Bar
14 lopende meter toog met 6 koelvakken (navulbaar via achterzijde) en glazen
Keuken
volgende apparaten zijn beschikbaar:
- 1 gadfornuis (6 bekkens) met overn
- dubbele friteuse met in totaal 4 mandjes
- 2 grote gasbekkens, laag model
- 1 koelcel (180b x 235d x 2m h, regelbaar tussen 0°C en 11°C)
- 2 inox opdienwagentjes
- Handwasbakje (bij ingang keuken)
- 2 spoelbakken voor bereiding voeding
- 1 afwaszone met spoelbak, afwasmachine en vuilnisbak
- 4 werktafels op zwenkwielen (70b x 200l x 91cm h)
- 2 inox roldienstkarren
Handdoeken, tafellakens, sponzen, afwasmiddel, ... dient u zelf mee te brengen.
Artiestenloge 1 & 2
Kleedkamers met toilet, douche, shmincktafel, mindervalidentoilet
Uitrusting
Artiestenloge 1:
1 ijskast
1 rode zetel
3 witte kuipstoelen
1 zwarte lederen & inox wassily zetel
Artiestenloge 2:
1 ijskast
1 rode zetel
3 witte kuipstoelen
Huurprijs
De huurprijzen kan je hier raadplegen.
Praktische wenken Ruiterhal
➡ vraag uw toegangsbadges (aantal) een maand op voorhand aan op het secretariaat van het Cultuurcentrum. Hiervoor wordt een borg van 20 euro per badge aangerekend. U opent en sluit de deuren zelf met deze badge. Laat de Ruiterhal nooit onbeheerd achter. Sluit de deuren met uw badge als u tijdelijk de zaal verlaat.
➡ Verwittig het secretariaat van mogelijke wijzigingen in de planning van uw activiteit. Dit is belangrijk, aangezien het tijdslot van de verhuur gekoppeld is aan de aansturing van de lichten (lichten doven automatisch op het ingestelde einduur).
➡ Er is een algemeen rookverbod in alle lokalen van het cultuurcentrum (KB 19.01.2005 & KB 13.12.2005)
➡ De nooduitgangen dienen steeds volledig vrij gelaten te worden.
➡ Niet slepen of schuiven met de tafels.
➡ Verwittig bij technische problemen onmiddellijk de conciërge.
➡ Ook voor het bijvullen van handdoekautomaten, zeepbakjes en toiletpapier dient u de assistentie van de conciërge te vragen.
➡ Het is niet toegestaan iets op te hangen of te bevestigen aan de dakconstructie en of andere delen van het gebouw. De enige uitzondering hierop bestaat uit het gebruik van de lichtbruggen indien op voorhand afgesproken en goedgekeurd door de techniekers van Cultuurcentrum Brasschaat.
Na de activiteit
➡ in de BAR de toog volledig proper maken, glazen en koffieservies proper en droog terug op de rekken plaatsen en lege flessen gesorteerd stockeren in de berging.
➡ de KEUKEN achterlaten in de oorspronkelijke staat: tafels, vloer en toestellen schoonmaken.
➡ ZAAL uitkeren. Papier, glas, bierviltjes enz. van tafels en vloer verwijderen en deponeren in de voorziene vuilniscontainers. De kleedkamers niet vergeten!
➡ De stoelen en tafels afwassen maar laten staan na gebruik, stoelen NIET stapelen na gebruik.
➡ De klapstoelen NIET terug op de kar hangen.
➡ AFVAL sorteren: papier& karton (uit elkaar en plat in de papiercontainer deponeren), PMD, glas (lege flessen) en deponeren in de afvalberging (aan achterzijde Ruiterhal)
➡ Al het aangevoerde materiaal dadelijk na afloop van de activiteit weg te voeren, met uitzondering van het feestmateriaal ter beschikking gesteld door de gemeente Brasschaat, dat moet teruggezet worden op de plaats waar men dit aantrof.
U kan een transitberging reserveren, indien u materiaal voor of na uw activiteit wenst te stockeren (aan te vagen).
Conciërge
Philip Van Dyck - Brenda Van Beneden
Gsm: +32 484 16 44 90 - +32 470 093 462
Azalealaan 4, 2930 Brasschaat
De conciërge is, gedurende uw activiteit, bereikbaar:
in het weekend en op feestdagen en tijdens weekdagen vanaf 17u.
Concessiehouder Dranken
Pieter Jacobs events & catering
0478 54 54 54
pieterjacobs@telenet.be
heeft exclusief leveringsrecht voor (koude & warme) dranken en verpakte versnaperingen